Tips om het jojo effect te voorkomen

Jojo effect voorkomen? Tips en tricks om dat te doen!

jojo effect

Jojo effect willen voorkomen nadat je bent afgevallen, maar weet je niet precies hoe je dit moet aanpakken? Hier een aantal tips om dit probleem te tackelen

Tip 1

Kook zelf

Daarmee bedoel ik eigenlijk “bereid je eten zelf”. Je hoeft je eten natuurlijk niet altijd zelf te koken. Door je eigen eten te bereiden heb je zelf in de hand wat erin gaat.

Als je toch uit eten gaat bekijk de op “uit eten tips” op mijn site

Tip 2

Haal geen granen en suiker in huis

Dan kun je ze ook niet eten.

Het is daarnaast belangrijk dat je ook onderweg of op je werk niet in de verleiding wordt gebracht om koolhydraten te eten. Heb je de gewoonte om na je werk langs een fastfoodrestaurant te gaan? Neem een andere route. Wees creatief en probeer elke mogelijkheid om in de verleiding te komen uit de weg te gaan.

Tip 3

Snack rauw

Snacken is misschien wel de belangrijkste oorzaak van je overgewicht. Je hongergevoel rond een uurtje of 16.00 negeren is vaak erg lastig.

Wat je het beste kunt doen om deze trek te stillen is een rauwe snack nemen. Daarmee bedoel ik producten die niet zijn gekookt, bewerkt of gebakken. Wortelen, bleekselderij noten en zaden of stukje fruit.

Tip 4

Weeg je 1 x per week

Veel mensen die bezig zijn met afvallen wegen zich elke dag. Deze mensen weten vaak niet dat bijvoorbeeld het weer, beweging, de tijd van de dag en van de maand invloed hebben op je gewicht.

Het kan voorkomen dat je van de ene op de andere dag ineens 1 kilo bent afgevallen maar het kan ook dat je ineens 0,5 kilo bent aangekomen. In het laatste geval zijn mensen vaak erg gedemotiveerd en zijn die dag sneller geneigd iets ongezonds te eten (want “het werkt toch niet”)

Tip 5

Begin de ochtend met 2 glazen water voor je ontbijt.

Wil je weten hoe ik je kan helpen bij het afvallen én op gewicht blijven? Maak dan een afspraak voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

 

 

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *